Slingerland marketingbaas Hornbach

16-09-2010 (09:57) - Marketing

De directie van Hornbach Nederland heeft Michel van Slingerland (31) benoemd tot marketingmanager voor Hornbach Nederland. Hij werkt sinds januari 2008 op de marketingafdeling van de doe-het-zelfketen en is de opvolger van Corine Everts. Per 1 september 2010 is Michel van Slingerland aangesteld als het nieuwe hoofd marketing, waarbij hij verantwoordelijk is voor de aansturing van de marketing- en reclameactiviteiten van Hornbach in Nederland. Speerpunt in zijn takenpakket is het verder bouwen aan de ontwikkeling van digitale media, een discipline die hij in zijn vorige functie (als coördinator digitale media) al in de steigers had gezet. “IJzeren wet in de marketing van nu is dat de klant het moment van (media)consumptie en de wijze waarop bepaalt”, zegt Van Slingerland. “Het is aan ons om die klant op het juiste moment met de juiste boodschap via het juiste kanaal te bereiken. En daar moet de nieuwe website, die we binnenkort gaan lanceren, een prominente rol in gaan spelen. We onderzoeken momenteel wat voor Hornbach verder de juiste manier is om nieuwe communicatiemiddelen in te zetten. Erg interessant en spannend dat ik de kartrekker daarvan mag zijn.” Hornbach is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele dochter, Hornbach-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 131 bouw- en tuincentra in negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens 21 groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. In Nederland heeft het concern acht vestigingen. Dit najaar opent de negende vestiging in Breda. Hornbach kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top tien in de doe-het-zelfbranche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.
 


Bureaus

Media

Economisch