Social media-campagne reisbranche succesvol

23-11-2011 (09:09) - Marketing

De campagne om het onderzoek ‘De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche’ onder de aandacht van de doelgroep te brengen, is veel succesvoller dan verwacht. In de drie weken nadat Marketingbureau Deniels het onderzoek heeft uitgegeven is het rapport 924 keer gedownload, hebben 5.121 unieke bezoekers de artikelen gelezen op deniels.nl en is het onderzoek in meer dan 75 media verschenen. Gelet op het grote aantal ‘tweets’ en Youtube bezoekers is het lijdend voorwerp ‘Sociale Media’ van deze campagne hier wel degelijk van invloed geweest. 

Op 31 oktober dit jaar heeft Marketingbureau Deniels het onderzoek over ‘De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche’ uitgegeven. De hoofdconclusie was dat niet Sociale netwerken, zoals Twitter en Facebook, maar Sociale beoordelingen, zoals op Zoover.nl, van invloed zijn op het zoek- en boekgedrag van potentiële vakantiegasten in Nederland. Het doel van de PR-campagne was om de nieuwe kennis uit het onderzoek onder de aandacht te brengen van de gastvrijheidsbranche. Als positief bijeffect werd een grotere naamsbekendheid beoogd bij de doelgroep van Marketingbureau Deniels. Beide doelstellingen zijn in drie weken tijd ruimschoots bereikt.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch