Starbucks geeft gratis Latte’s weg

14-03-2012 (08:42) - Marketing

Vandaag (wo) voert Starbucks een nieuwe methode in om de op espresso gebaseerde dranken verder te verbeteren voor haar miljoenen klanten in Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA). Starbucks geeft alle Nederlandse klanten de kans om de koffie revolutie te ervaren met een gratis Latte tussen 14.00 en 16.00 in alle Nederlandse Starbucks vestigingen. 
 
Starbucks heeft deze nieuwe aanpak ontwikkeld voor de bereiding van legendarische latte’s en cappuccino’s in alle 1.725 vestigingen.  Het geheim is een revolutionaire melkkan die de melk stoomt om een extra zachte smaak te verzekeren, gecombineerd met training voor alle 20.000 barista’s.
 

Michelle Gass, Starbucks president voor de EMEA regio, heeft sinds haar aantreden in juli 2011 meer nadruk gelegd op de voorkeuren van consumenten in de verschillende Europese landen. Onderdeel van de strategie was de uitvoer van een Europees onderzoek in opdracht van Starbucks. Waaruit onder andere bleek dat Europeanen ondanks de economisch moeilijke tijden toch graag koffie buiten de deur blijven drinken. Naast hun passie voor koffie vinden veel Europeanen dat koffie drinken buiten de deur een kans biedt om met vrienden te socializen en te ontspannen. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch