Supermarkten promoten pinnen
06-07-2007 (10:43) - Marketing
Supermarkten in Nederland stimuleren de consument vanaf deze zomer om zoveel mogelijk te pinnen. De klanten worden er op gewezen dat alle bedragen gePINd kunnen worden. Ook de lage bedragen. Met dit initiatief willen de supermarkten bereiken dat het aantal PINbetalingen toeneemt. PINnen is veiliger, goedkoper en efficiënter dan contant geld, zowel voor de supermarkt als voor de consument. De supermarkten haken hiermee in op de campagne ‘Klein bedrag? Pinnen mag!’ van Currence. Deze campagne is bedoeld om de consument er op te wijzen dat ook kleine bedragen gePINd kunnen worden, juist in de supermarkt. Dit gebeurt nu nog onvoldoende. Niet alleen de supermarkten, alle winkeliers kunnen gratis aan de campagne meedoen.Winkeliers hebben verschillende redenen om PIN te stimuleren. Daarom kan een winkelier die slogan kiezen die het best bij hem past. Naast ‘Klein bedrag? PINnen mag! is er via Currence promotiemateriaal verkrijgbaar met de volgende teksten: ‘PINnen is gratis voor elk bedrag’, ‘Voor uw en onze veiligheid betaal met PIN’, ‘Liever PIN dan contant’, ‘Hier kunt u PINnen’ en ‘Wij willen liever PIN’. Currence is eigenaar van PIN, Chipknip, iDEAL, Acceptgiro en Incasso/Machtigen.