Telfort start met on-the-spotvertising

17-05-2016 (06:45) - Marketing

Telfort lanceert een nieuwe vorm van communicatie, passend bij de aangescherpte positionering van het telecombedrijf. Het start met on-the-spotvertising: tips die relevant zijn voor mensen precies op het juiste moment op de juiste plek. Daarnaast gaat vanaf 17 mei een nieuwe tv-commercial met Hans live.
 
relevantie
Via online bannering, location based advertising en digital out of home-schermen wil Telfort tot het uiterste gaan om mensen, klant of geen klant, van informatie te voorzien. Daarbij is voor Telfort niet alleen het bereik van de uiting het uitgangspunt, maar juist de relevantie van de boodschap voor de ontvanger. De tip wordt altijd afgesloten met de nieuwe pay-off ‘Doe er je voordeel mee’. Telfort benadrukt hiermee met de klant mee te denken. Het is tevens het uitgangspunt van de nieuwe tv-commercial, die vandaag live gaat.
 
aangescherpte positionering
In het kader van deze aangescherpte positionering brengt Telfort naar voren dat het betaalbare, betrouwbare en eenvoudige telecom biedt die altijd binnen handbereik is. Telfort wil de voordeelmentaliteit in Nederland activeren; het is altijd slim om ‘voordelig’ om te gaan met je tech en telecom.  De vernieuwde Telfort-website en app én het Instagram-account met nuttige, slimme en soms grappige tech- en telecomtips spelen hierop in, net als de producten CombiVoordeel en het recente KlantVoordeel.
 
relevant
Telfort gaat nu bovendien een stapje verder en gelooft dat het tijd is voor een nieuwe manier van adverteren: on-the-spotvertising. Met on-the-spotvertising communiceert Telfort het hele jaar door tech- en -telecomtips op plekken die relevant zijn en op momenten die ertoe doen. Zo komen Nederlandse reizigers via billboards op luchthavens in het buitenland deze zomer een tip tegen om hun mobiele internet uit te zetten om onverwachte kosten te voorkomen en wie via 4G op Facebook komt, krijgt de tip video-autoplay uit te zetten om MB’s en batterij te besparen. Telfort-directeur Onno van der Poel over wat hij de nieuwste trend op reclamegebied noemt: 'Mensen krijgen dagelijks honderden, misschien wel duizenden reclameprikkels te verwerken en kijken daar actief van weg of ontwijken ze. De populariteit van de adblockers* is het bewijs van de huidige (online) advertentiemoeheid. Reclame valt minder op en moet dus relevanter. Met on-the-spotvertising maken we reclame nuttig door tips en adviezen te geven waar klanten en niet-klanten, op dat moment op die locatie, echt wat aan hebben. Telfort wil Nederland op een sympathieke manier helpen het maximale uit hun tech en telecom te halen. Soms zijn het tips om te besparen, soms om het gebruiksgemak te verhogen.'
 
voorproefje
Vakantiegangers die voor het pinksterweekend met de veerboot naar Terschelling vertrokken, kregen alvast een voorproefje van on-the-spotvertising. Met behulp van een langszij varend vissersschip met groot spandoek kregen zij van Telfort de relevante tip om de ‘WadsApp Terschelling’ te downloaden, een app van de VVV boordevol tips waarmee zij het maximale uit hun verblijf op Terschelling kunnen halen.
 
 
nieuwe commercial
Op 17 mei is ook Hans weer terug in de nieuwste Telfort-tv-commercial. Bij hem is er ook het nodige veranderd; hij kan zich iets meer permitteren. Dat betekent overigens niet dat hij veel geld gaat uitgeven. Telecom moet gewoon betaalbaar, betrouwbaar en eenvoudig zijn. Daarom kiest Hans ook nu weer voor Telfort, want daar vindt hij de voordeelmentaliteit waarnaar hij op zoek is. Zo zien we hem in de nieuwe televisiecommercial middels een grappige metafoor uitleggen dat je bij Telfort de MB’s en minuten die je over hebt, kunt meenemen naar de volgende maand. Daar doet hij zijn voordeel mee. 

Bureaus

Media

Economisch