Trap er niet in: vijf vroege 1-aprilgrappen

Trap er niet in: vijf vroege 1-aprilgrappen

28-03-2025 (13:00) - Marketing

De tijd dat we pas op 1-april 'kikker in je bil' zeggen, ligt ver achter ons. Steeds meer merken komen ruim van tevoren met hun grappen, de ene geloofwaardiger dan de andere. Sommige lijken zó echt, dat je zomaar tegen een collega zegt: "Heb je dit al gezien?", om er later achter te komen dat het een 1-aprilgrap was. Om je die blunder te besparen, zetten we vijf vroege inhakers op een rij.

1. Een augurk op je nachtkastje

Na eerdere samenwerkingen met HEMA en Kruidvat slaat EasyToys deze keer de handen ineen met Kesbeke – je weet wel, de augurkenmaker die de laatste tijd met opvallende producten komt, zoals de 'chocogurk'.

De twee merken, die wel van een opvallende creatie houden, lanceren begin april de ‘AAAHH-GURK’: een augurkvormige vibrator in de herkenbare groene kleur. Oos Kesbeke, directeur van het gelijknamige bedrijf, heeft er wel een belangrijke side-note bij: "Hoe verleidelijk ook, deze is NIET bedoeld om op te eten."

2. Hard seltzer met kaneel en espresso?!

We blijven even in de gefermenteerde sferen. In oktober vorig jaar was iedereen in de ban van Dua Lipa’s eigen variant op Cola Zero. De Brits-Albanese zangeres ging viral met een opvallende mix: frisdrank met ijs—tot zover niets geks. Maar ook met augurken, augurksap én jalapeño’s. Gatverdamme. Of toch niet? Schijn bedriegt, want mensen vonden het verrassend lekker.

1-aprilkoning Stëlz, die vorig jaar het internet brak met een chaos aan blikjes op straat, zag een kans die ze niet konden laten liggen. Het hard-seltzermerk trommelde een groep influencers op om hun ice tea met alcohol te combineren met kaneelpoeder en espresso. Een ware aanslag op je smaakpapillen. Heb jij 'm al geproefd?

3. Ice Tea Peach is niet meer

We worden niet alleen in het ootje genomen door ice tea mét, maar ook zonder alcohol. Tien dagen geleden kondigde Lipton groots op hun Instagram aan dat hun geliefde Peach variant uit het assortiment zou verdwijnen. Een nationale ramp, want gezien het aantal meters dat ice tea in Nederlandse supermarkten inneemt, is het duidelijk een populair drankje.

Het social team voegde aan de post toe: "Maar misschien maakt het drankje op één dag een legendarisch comeback." Die dag liet niet lang op zich wachten. Op 19 maart liet de theefabrikant al weten dat ze zich hadden vergist in hun agenda: ze waren per ongeluk een maand te vroeg met hun 1-aprilgrap.

4. Doomscrollen in de bioscoop

Nu Ice Tea Peach gelukkig niet uit ons leven verdwijnt, rest de vraag: waar drink je die het liefst? Juist ja, in de bioscoop. Gezien de meeste mensen filmpjes tegenwoordig niet meer horizontaal, maar verticaal op hun telefoon kijken, dacht Pathé: 'Dat kunnen wij ook!'

Daarom introduceert de bioscoopketen ’s werelds eerste verticale bioscoopscherm. Als we Pathé mogen geloven, krijgen close-ups en portretshots hierdoor meer nadruk, wat zou zorgen voor een intiemere filmbeleving. Bovendien kunnen oude klassiekers dankzij AI worden omgezet naar het langwerpige formaat. Gelukkig maar, anders hadden we de nekpijn nu al gevoeld.

5. Twaalf bierkratten achterop je fiets

Voor ons gevoel is kerst net achter de rug, maar over minder dan een maand staat Koningsdag alweer voor de deur. Let op: dit jaar vieren we de dag vol oranje outfits, vrijmarkten en vooral héél veel gezelligheid een dag eerder, op 26 april! 

Dat betekent ook dat je je rommel of drankjes een dag eerder van A naar B moet zien te krijgen. Gelukkig heeft Gazelle daar een oplossing voor: de Cabby Spin, een nieuw fietsrek waarmee je tot wel 12 kratten op je e-bike kunt vervoeren. Nu maar hopen dat je nog recht kunt fietsen na een dag vol bier, wijn én Stëlz met kaneel en espresso ;).


Bureaus

Media

Economisch