TU/e opent jacht op gloeilamp
29-09-2010 (09:55) - Marketing
De TU/e opent vandaag de jacht op de gloeilamp. Medewerkers en studenten worden ingeschakeld om de laatste energieverbruikende lampen te signaleren en aan te geven. Deze actie is onderdeel van een grote campagne die de TU/e is gestart om studenten en medewerkers bewust te maken van energiezuinig gedrag. De zogeheten Energyman is onderdeel van de communicatiecampagne ‘You’ve got the power!’ en spreekt medewerkers en studenten op prikkelende wijze aan op hun gedrag. The Energyman laat op Youtube zijn sporen na.
Met de campagne en allerlei (technische) maatregelen wil de TU/e het energieverbruik op de campus voor 2020 met 20 procent terug te dringen. Daarvan zou circa drie procent gerealiseerd kunnen worden door gedragsverandering. Tijdens de introductieweek eind augustus trok The Energyman al de aandacht door te abseilen van het Vertigo gebouw en half september plantte hij 1.000 windmolentjes op de campus om de aandacht te trekken voor energieverbruik. Ook is The Energyman een hele nacht bezig geweest met het plakken van stickers op plekken waar men niet energiezuinig bezig was of waar men juist wel goed gedrag vertoonde. De stickers zaten op computers, printers, lichtknopjes en allerlei andere elektrische apparaten. De komende tijd zullen meer opvallende acties volgen.
De verschillende Youtubefilmpjes met The Energyman in de hoofdrol zijn hier te bekijken.