Universiteit Utrecht start seminars voor interpretatie van trends
21-02-2012 (08:41) - Marketing
Bestaande wereldbeelden zijn in rap tempo aan het verschuiven en dat vraagt van managers, bestuurders en beleidsmakers een voortdurende oriëntatie op de samenleving. De Universiteit Utrecht start daarom in april de executive seminarreeks ‘Interpreteren en Toepassen van Trends’.
Samen met trendinterpretatie bureau TrendsActive ontwikkelde het Departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) de eerste academische leergang in Europa op dit gebied. De leergang helpt managers bij profit en non-profit organisaties om overzicht te krijgen in de belangrijkste sociaal-culturele ontwikkelingen en trends op het gebied van gender en generaties om deze vervolgens voor de eigen organisatie of het beleidsterrein te benutten. De leergang richt zich daarmee nadrukkelijk ook op overheidsmanagers en beleidsontwikkelaars.
Paul Adriaanse, managing director van de executive programma’s van de USBO besloot samen met TrendsActive, een trend interpretatie bureau, een opleiding te ontwikkelen. CEO Kees Elands van TrendsActive: ‘We hebben jarenlange ervaring met het gebruiken van sociaal-culturele trends als basis voor strategische beslissingen. In deze opleiding leren we de deelnemers trends en ontwikkelingen in hun eigen organisatie toe te passen.’