Vodafone gebruikt GumGum's contextuele intelligentieplatform

05-07-2022 (10:37) - Marketing

GumGum en Vodafone zijn een strategische samenwerking aangegaan waarbij het multinationale telecommunicatiebedrijf gebruik heeft gemaakt van GumGum's contextuele intelligentieplatform, VerityTM, om de aankoopintentie rond de populaire Samsung Galaxy Z Flip3 te verhogen.

Als onderdeel van deze samenwerking, testte GumGum de effectiviteit van Desktop Skins, gebruikmakend van haar contextuele technologie, VerityTM. Dit werd uitgevoerd in samenwerking met het wereldwijde mediabureau Dentsu en de onderzoeksgigant On Device Research (ODR), waarbij de teams de impact van dit opvallende advertentieformaat wilden meten.

Om de impact van een campagne op een bepaald merk vast te stellen, analyseert ODR het verschil tussen de resultaten van een controlegroep - gebruikers die niet zijn blootgesteld aan de advertentie - en de doelgroep - gebruikers die de advertentie wel hebben gezien.
 

VerityTM

Het VerityTM-platform van GumGum scande duizenden webpagina's om de Samsung Galaxy-creatie van Vodafone af te stemmen op zeer relevante inhoud met betrekking tot laptops, technologie en het bedrijfsleven, waarbij het opvallende Desktop Skin-formaat zich over het scherm uitbreidde en de inhoud van de uitgevers op natuurlijke wijze omringde. De campagne was zeer succesvol en zorgde voor een betere bekendheid, een bredere overweging en een hogere aankoopintentie. De aankoopintentie van de Samsung Galaxy Z Flip3 op Vodafone verbeterde met +3%, terwijl de bredere overweging van Vodafone met +8% verbeterde; bijna het drievoudige van de benchmark.

De campagne leidde ook tot een aanzienlijke verbetering van de toch al sterke bekendheid van Vodafone, met een totale stijging van 6% en een stijging van 9% voor huidige Samsung-gebruikers. De campagne zorgde bovendien voor een stijging van 8% in de perceptie dat Vodafone geweldige aanbiedingen biedt voor de nieuwste telefoons, naast een indrukwekkende 86% viewability rate en een totale campagne CTR van 1,12%.

Richard Kanolik, Head of Programmatic bij Vodafone voegt toe: "Onze drukke online wereld vraagt om maximale creativiteit en communicatie die contextueel relevant en engaging is. We waren erg blij met de resultaten van deze toonaangevende samenwerking - een samenwerking die eens te meer bewijst dat, ondanks de toenemende 'ruis' online, consumenten reageren op impactvolle advertenties die op het juiste moment en in de juiste omgeving worden geleverd. Het stelde ons in staat om al onze doelstellingen te overtreffen; het vergroten van de bekendheid van de steeds populairder wordende Samsung Galaxy Z Flip3."

Bureaus

Media

Economisch