We Are Era en YouTube lanceren 'Her Game, Her Era'
We Are Era en YouTube maken vandaag de lancering bekend van een nieuw ontwikkelingsprogramma voor online talent genaamd 'Her Game, Her Era'. In dit programma worden tien vrouwelijke gamers gedurende zes maanden intensief begeleid om hun YouTube-kanalen te professionaliseren.
Renee Snaak, Executive Director bij We Are Era: “Vrouwen gamen in hun vrije tijd bijna net zoveel als mannen. Toch zie je dat de creators die er hun werk van hebben gemaakt, vaker man zijn. De toenemende vrouwelijke impact op de industrie, door onder andere de diversiteit in games en apparaten waarop je games kan spelen, willen we graag een extra push geven. We kunnen de creators leren hoe ze op een efficiënte en professionele manier een business kunnen bouwen rondom hun content op YouTube.”
Coaching, creatie en optimalisatie
Deelnemers aan het programma 'Her Game, Her Era' krijgen persoonlijke coaching op het gebied van contentstrategie, creatie en inkomstenoptimalisatie. Ze leren alles over de functies van YouTube, het algoritme en hoe ze hun content effectief kunnen promoten. Daarnaast krijgen ze inspiratie van YouTubers en ondernemers binnen de industrie, en de kans om te netwerken op events.