Wereldorganisatie Neuromarketing officieel van start in Amsterdam

09-02-2012 (08:53) - Marketing

Met een congres dat meteen de boeken ingaat als het eerste neuromarketing wereldcongres, is de oprichting van een eigen associatie voor neuromarketeers een feit. De complexiteit van het vakgebied op het snijvlak van gedragswetenschappen, marketing en neurowetenschappen, vroeg om een wereldwijde branche-organisatie. De Neuromarketing Science & Business Association (NMSBA) behartigt de belangen van wetenschappers en ondernemers in neuromarketing-onderzoek. Zij wil de band tussen de wetenschappelijke en commerciële onderzoekers versterken en een brug slaan naar de marketingwereld. 
 
Uit meer dan dertig landen waren wetenschappers en neuro-ondernemers naar Amsterdam gekomen. Een tiental professoren, vaak verbonden aan onderzoeksbureaus als Neurosense, TNS, Neurensics en Sands deelden hun inzichten met elkaar en met de groep. Veel animo was er vanuit emerging markten als de BRIC. Naast een succesvolle start van de NMSBA kon er ook gemeld worden dat er in 24 landen waaronder de USA en de UK, door de lokale leden vertegenwoordigers zijn gekozen. Voor Nederland is dit Joris van Amerom, Managing partner van laMarque, Europa’s eerste ‘neuro driven’ reclamebureau.
 

De eerstvolgende taken van de NMSBA zijn het opstellen van een gedragscode en een communicatiemanifest. Terwijl speciale commissies zich buigen over opleiding, delen van informatie en het vaststellen van objectieve kwaliteitsnormen. Met de oprichting van de NMSBA, zo stellen de participerende organisaties, staat neuromarketing definitief op de kaart en is er een belangrijke stap gezet naar verdere professionalisering. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch