Why Not Soda introduceert ‘het nieuwe drinken’

Why Not Soda introduceert ‘het nieuwe drinken’

29-05-2024 (11:30) - Marketing

Na een kennismaking eerder dit jaar besloot Why Not Soda met Gardeners aan de slag te gaan voor het ontwikkelen van de merkstrategie, nieuwe tagline en pr-traject voor de lancering van het merk op de Nederlandse markt.

Why Not Soda is een volledig natuurlijk frisdrankmerk uit Portugal voor volwassenen. Een goed alcoholvrij alternatief op het bestaande 0.0 aanbod en reguliere frisdranken. Het merk breidt zich nu uit in Europa, met Nederland als eerste focusmarkt. Het is nu verkrijgbaar bij Albert Heijn.

NoLo

Op basis van de NoLo trend, hielp Gardeners met het aanscherpen van de missie. De trend is gebaseerd op een levensstijl gericht op het nieuwe drinken (minder of geen alcohol) en is onder steeds meer mensen populair. Ook wel een no or low alcohol lifestyle genoemd: kort gezegd: NoLo. Op basis van deze trend, hielp Gardeners met het aanscherpen van de missie: Make the best all-natural craft sodas with a splash of surfy refreshment to support a non-alcoholic life loving lifestyle.

Why Not Soda vindt haar oorsprong in het surfersmekka Ericeira, Portugal. Vanuit die bijzondere heritage en de founders story ontwikkelde Gardeners het merkdomein ‘surf lifestyle lovers’. Zo ontstond ook het idee om de soda’s om te dopen tot surfy soda’s.

De soda’s komen in vier smaken: raspberry + thyme, lemon + mate, peach + ginger en pomegranate + cucumber. Ze zijn geproduceerd zonder toegevoegde chemicaliën of zoetstoffen en bevatten minder suikers dan reguliere frisdranken en worden gemaakt van enkel natuurlijke ingrediënten. Why Not is het ideale alcoholvrije alternatief voor avonden waarop je maximaal wil genieten en niets wil missen. ‘Catch your wave’, zeggen ze zelf. Welke golf dat dan mag zijn. En zo ontstond de tagline: Have it as you like it.

Vanuit de nieuwe merkstrategie ontwikkelde Gardeners een pr-strategie waarbij een op maat gemaakt perspakket met daarin de vier smaken en het merkverhaal naar een geselecteerde groep surf life lovers gestuurd werd. Gardeners ontwikkelde ook een outdoor campagne die later dit jaar te zien zal zijn.

Credits

Merkstrategie & tagline: Gardeners
Pr-traject en productie: Gardeners
 


Bureaus

Media

Economisch