Wie zat er achter #slothing-hype?

27-08-2014 (08:01) - Marketing

Sinds afgelopen week is #slothing trending topic, het totale bereik van #slothing op Twitter reikte over een miljoen views. ‘Slothing’ staat  voor het ondersteboven hangen als een luiaard, hetgeen is afgeleid van de Engelse benaming voor luiaard ‘sloth’. 
 
Honderden mensen delen op social media hun foto waarbij ze net zo hangen als 'Aart de Luiaard' uit de reclame van hoyhoy.nl. Aanzetter van deze nieuwe hype was een in scène gezette actie met ‘Roel’ in het luiaardenverblijf in Dierenpark Emmen. Hij maakte daar onder toezicht van de dierenverzorgers de ultieme ‘slothing’ foto en video tussen echte luiaarden. Net voordat hij ‘betrapt’ werd plaatste hij deze online.
 
Gisteren werd bekend gemaakt dat hoyhoy.nl de aanzetter geweest is en iedereen oproept om net als Aart de Luiaard plezier te maken, door ondersteboven op de foto te gaan en deze te posten op de verschillende social media kanalen. 

In opdracht van de financiële webwinkel hoyhoy.nl heeft PR-bureau MADE BY PR in samenwerking met social mediabureau DON’T SAY NOTHING de stunt uitgevoerd om de vergelijker in verzekeringen haar naamsbekendheid te vergroten.  

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch