YoungCapital gaat aan de slag met podcasts en influencers

YoungCapital gaat aan de slag met podcasts en influencers

04-10-2022 (14:27) - Marketing

YoungCapital start een uitgebreide podcast- en influencercampagne met meer dan 40 makers, influencers en artiesten als onderdeel van de Whatever Works. Work.-campagne, die het bedrijf eerder dit jaar lanceerde. YoungCapital werkt hiervoor samen met mediabureau Initiative. 

YoungCapitals schakelt Met de Gurnels, FC Afkicken/FCA Daily, Top Notch, Noah’s Ark en Supergaande in om podcasts te maken. Het is de eerste keer dat een recruitmentbedrijf podcasts inzet bij een campagne om zo het onderwerp ‘werk’ onder de aandacht te brengen bij jongeren. De campagne loopt tot halverwege november en startte met de Pantelic Podcast.

Inzetten op makers

In populaire podcasts als Rookworst de Podcast, FCA Daily en Met de Gurnels praten de makers op een unieke manier over hun ervaringen met werk. Denk aan hilarische verhalen, minder fijne momenten en blunders op de werkvloer. Verder spreekt Supergaande z’n kijkers ook via YouTube aan, verschijnen er zes interviews met makers en artiesten op de Top Notch- en Noah’s Ark-socials en lanceert YoungCapital met tien influencers een Whatever Works.Work-TikTok-effect.

Geen concept, maar strategie

Shari Hubeek, Head of Brand Partnerships bij Top Notch en Noah’s Ark: “Toen we vanuit YoungCapital gebriefd werden, wisten we dat we wilden inzetten op de kracht van makers. Niemand kent het publiek beter dan zij. Daarom presenteerden we geen concept, maar een strategie. Eén waarbij we deze makers de vrijheid geven om een eigen invulling te geven aan de campagne. De creatieve artiesten en influencers die we gemobiliseerd hebben, gaan de komende weken het thema ‘werk’ onderdeel maken van hun formats.”

Echt verhalen

Moniek van Asten (Branding and Advertising Manager) en Assira Colmsee (Marketeer) van YoungCapital: “We richten ons specifiek op jongeren en duiken hiervoor hun leefwereld in. Podcasts en social media maken hier een groot deel van uit. We gebruiken echte verhalen en focussen niet alleen op de leuke kant. Op deze manier schetsen de makers een mooi beeld van de invloed die werk op je leven heeft. Zo hopen we jongeren te inspireren, en laten we zien dat het oké is om af en toe verkeerde keuzes te maken. Daar leer je van. Het belangrijkste vinden wij dat alle jongeren een baan vinden die voor hun werkt.”


Bureaus

Media

Economisch