Zweedse Understatement lanceert in Nederland

Zweedse Understatement lanceert in Nederland

14-09-2023 (14:11) - Marketing

Het Zweedse Understatement ziet zichzelf niet als een ondergoedmerk, maar als een 'Force of Change'. Opgericht door en voor vrouwen, is Understatement toegewijd aan het herdefiniëren van vrouwelijk ondergoed en wil zo bijdragen aan een wereld waar vrouwen kunnen zijn wat ze willen zijn.

Een wereld waarin vrouwen vrij zijn om zichzelf en hun lichaam te uiten zoals ze wensen. Simpel gezegd: Understatement maakt ondergoed dat zo goed voelt als het eruit ziet. Understatement werd in 2017 opgericht door Marie Stolt, Maria Lager en Yvet Malmveld en wordt volledig door vrouwen gerund. Understatement is bedacht met de visie om dagelijkse benodigdheden zoals ondergoed om te turnen naar statement items die een boost geven in comfort en zelfverzekerdheid voor 'alle' vrouwen. Dit doet Understatement in essentie door alle onnodig heden: zoals beugels, labels en vulling te schrappen, maar zonder in te leveren op ondersteuning en stijl. 

Body acceptance

Understatement wil dat alle vrouwen zich kunnen herkennen in hun force of change en zich mooi en comfortabel voelen in hun producten. Bij Understatement vieren ze 'body acceptance' om alle Understatement laat in hun campagnes echte vrouwen zien en doen niet het een retoucheren van foto's en video's. Want waarom zouden ze? Understatement producten zijn gemaakt om alle vormen te omarmen.

WALK THE TALK

Van de mensen die achter de schermen werken aan de producten van Understatement identificeert 80% zich als vrouw. Een van de vele redenen waarom Understatement zo betrokken is om de textielindustrie-normen uit te dagen, walking the talk betekent voor Understatement om sociale en milieuvriendelijke verantwoordelijkheid te nemen. De Understate collecties worden dicht bij huis geproduceerd, voornamelijk door Europese en Turkse producenten die expert zijn op het gebied van ondergoed. Dit betekent dat het team van Understatement de producenten regelmatig kan bezoeken om een lange termijn samenwerking te bewerkstelligen en om er zeker van te zijn dat de arbeidsomstandigheden en kwaliteitsstandaarden in lijn zijn en blijven met de waarden die Understatement belangrijk acht. Het zorgt er mede voor dat de footprint klein blijft door het transport zo kort mogelijk te houden. De meeste producenten zijn vrouwen, wat de visie van Understatement naar een meer gendergelijke wereld versterkt. 


Bureaus

Media

Economisch