19 Sanoma-titels gered

06-06-2014 (08:36) - Media

Sanoma Media Netherlands is met New Skool Media tot overeenstemming gekomen over de verkoop van 19 titels. Dit betreft het overgrote deel van de titels die eerder onder strategische heroriëntatie waren geplaatst. 
 
De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden en OR en akkoord van betrokken licentiegevers. Met de verkoop van deze titels en de bijbehorende digitale activiteiten gaan 93 medewerkers met hun titel mee naar New Skool Media, een gespecialiseerd mediahuis.
 
Sanoma heeft overeenstemming bereikt met New Skool Media over de verkoop van de volgende 19 titels: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious., Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen. Met deze overgang van onderneming gaan 93 medewerkers over van Sanoma naar New Skool Media. Naar verwachting is de overgang van de betreffende titels eind 2014 volledig gerealiseerd. 
 
New Skool Media is een gespecialiseerd mediahuis opgericht door Cor Jan Willig en Rob Koghee, die allebei ruime ervaring hebben in de mediabranche. Koghee over de acquisitie: ‘We zijn trots en verheugd dat we deze mooie overname kunnen doen. Alle 19 titels zijn immers stuk voor stuk sterke merken. We geloven stellig in de kracht van deze mooie merken en zien ernaar uit om ze met nieuw elan verder uit te bouwen, samen met de vakkundige mensen die nu al met veel passie voor de betreffende titels werken.’ 

Henk Scheenstra, COO Content Media: ‘We zijn blij dat we deze 19 prachtige merken kunnen onderbrengen bij New Skool Media. Zij hebben ons ervan overtuigd het beste nieuwe ’huis’ te zijn voor onze collega’s en titels; we hebben daar veel vertrouwen in.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch