Basisschoolleerlingen doen verslag van voetbalklassieker

07-02-2024 (13:49) - Media

Op zaterdag 10 februari staat de Johan Cruijff ArenA in het teken van de Klassieker tussen Ajax Vrouwen en Feyenoord. Hoofdsponsor ABN AMRO zet deze belangrijke wedstrijd in de spotlights met een kinderpersconferentie, speciaal voor basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8.

De jonge verslaggevers krijgen zo een unieke kans om te ontdekken hoe het is om een sportverslaggever te zijn en kunnen de spelers ook zelf interviewen. Met het initiatief willen ABN AMRO en Ajax de nieuwe generatie betrekken bij het vrouwenvoetbal en zo werken aan gelijke kansen voor iedereen.

Verhaal  van de Klassieker

Na afloop van de Klassieker is er een speciale kinderpersconferentie in de Johan Cruijff ArenA. De aanwezige basisschoolleerlingen krijgen de kans om diverse spelers van Ajax Vrouwen het hemd van het lijf te vragen. Om de jonge verslaggevers hierop voor te bereiden, zullen ze voorafgaand aan de wedstrijd een workshop interviewen krijgen van een sportjournalist. Met deze ervaring willen ABN AMRO en Ajax de nieuwe generatie het verhaal van de Klassieker laten vertellen om zo te laten zien dat voetbal voor iedereen is. 

Promotie voor gelijke kansen 

Daphne Koster, oud-international en manager vrouwenvoetbal bij Ajax: “Toen ik kind was, waren de vrouwelijke rolmodellen nauwelijks zichtbaar. Door hen die wel zichtbaar waren, kon ik dromen om profvoetballer te worden. Door het vrouwenvoetbal de status en zichtbaarheid te geven die het verdient, kunnen we de passie voor deze sport bij alle kinderen creëren. De kinderpersconferentie opent deuren en draagt eraan bij dat de nieuwe generatie vrouwenvoetbal als gelijkwaardig ervaart".

 


Bureaus

Marketing

Economisch