Buitenreclame-onderzoek met 31 exploitanten definitief in de steigers

13-02-2014 (10:37) - Media

Op 20 februari gaat op fonkonline het eerste grote Fonk Buitenreclame-onderzoek van start. De longlist kreeg vandaag definitief vorm. Op de longlist staan inmiddels 31 out of home exploitanten. Gisteren zijn Blow Up Media Benelux, Dutch Moving Billboards en Promobase Media & Advertising aan de initiële lijst van 28 exploitanten toegevoegd.
 
Het onderzoek wordt ingedeeld in 6 ‘blokken': 
Billboards, Abri’s, A0 (blok 1)
Indoor en Digital (blok 2)
Inflatables (blok 3)
Mobiele, OV en Vervoersreclame (blok 4)
Snelwegreclame (blok 5)
Steigerdoeken & Projectborden (blok 6).
 
De exploitanten kunnen als dat relevant is, uiteraard in meerdere blokkenzijn opgenomen. In ieder blok stellen we vragen over wat wij ‘kerncompetenties' noemen:
Welk van de exploitanten is het meest innovatief?
Welk van de exploitanten is het meest klantvriendelijk?
Welk van de exploitanten biedt het meest effectieve bereik?
Welk van de exploitanten is het meest servicegericht?
Welk van de exploitanten biedt de beste prijs-prestatie verhouding?
 
Respondenten kunnen vanaf 20 februari in de enquête per blok aanwijzen wie per kermcompetentie nummer 1, 2, 3 enzovoort is. Als er dus 10 exploitanten in 1 blok worden vermeld, is de hoogst scorende exploitant nummer 1 en de laagst scorende nummer 10. Op deze manier ontstaat per blok en per kerncompetentie een ranking van ‘hoog’ (1) naar ‘laag’ (in dit voorbeeld 10). 
 
De enquête blijft 10 dagen ‘live’ op fonkonline.
 
De uitkomst van het onderzoek verschijnt in een groot issue in Fonk Magazine 125 (21 maart). Volg voor meer nieuws over het verloop van het onderzoek de berichtgeving op #fonkoverbuitenreclame
 

 


Reacties

Grappig "onderzoek": wanneer ben je eigenlijk exploitant? Als je een naambordje op de deur spijkert en zegt dat je buitenreclame verkoopt?
Of zouden er wat meer competenties voor nodig zijn.....?
Olivier Slot @ 18-02-2014 07:47 uur

Bureaus

Marketing

Economisch