Champions League heerst in tv-tweets
11-12-2013 (08:15) - Media
In de maand november zijn 1.449.697 tv-gerelateerde tweets verstuurd. De Champions League wedstrijd tussen Ajax en Barcelona op 26 november was in deze maand het meest getwitterde programma met 111.828 tweets.
49.542 twitteraars stuurden gemiddeld 2,26 Voetbal en Ajax gerelateerde tweets tijdens deze uitzending. Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren.
De Dino Show en Penoza III, beide geprogrammeerd op zondag 24 november, motiveerden evenveel mannelijke als vrouwelijke twitteraars tot het verzenden van Twitter berichten. Over Penoza werden 1.21 tweets verstuurd, waarna De Dino Show later op de avond kijkers triggerde tot het versturen van gemiddeld 1.48 tweets. De uitzendingen van Expeditie Robinson en SynDROOM van begin november zijn door iets meer vrouwen bekeken dan mannen, toch kan ook bij deze uitzendingen gesproken worden over een gemengd Twitter publiek.
SPOT