Checken: de Instagram Top 100 Q3 van Somention

13-10-2022 (12:34) - Media

Het derde kwartaal van 2022 is voorbij en dat betekent een nieuw onderzoek naar de meest succesvolle merken op Instagram. De Instagram Top 100 is samengesteld op basis van onafhankelijk onderzoek door social media bureau Somention.

De meest succesvolle Nederlandse merken op Instagram én internationale merken met een Nederlands account, zijn beoordeeld op basis van het aantal volgers en de engagement rate. Ieder kwartaal zijn de merken die op deze punten gemiddeld het best scoren, hier terug te vinden. Aan het einde van het jaar wordt de lijst met de meest succesvolle merken op Instagram over heel 2022 bekend gemaakt door Somention

The Ocean Cleanup op #1

The Ocean Cleanup heeft een hoog percentage authentieke volgers, veel likes en comments en een groei in volgers van maar liefst 54%. De organisatie heeft goed ingespeeld op de populariteit van Instagram Reels. De post met de hoogste engagement was dan ook een Reel met een engagement rate van 23,90%, waar de gemiddelde engagement rate van soortgelijke accounts 1,07% is.

Nieuwe namen

Ook zijn er dit kwartaal een aantal nieuwe namen toegetreden tot de lijst, waaronder MediaMarkt, kledingmerk Banlieue, HelloFresh, Action Nederland en Sissy Boy. De best presterende posts van Sissy Boy, MediaMarkt en Action Nederland zijn Instagram Reels (favoriet bij het algoritme van Instagram). Daarnaast hebben ze er ook een speciale sectie aan gewijd in de app, waardoor het bereik van een Reel al snel hoger ligt dan die van een normale feed post.

Dutch Instagram Top 100 - Q3 2022


We delen hier vast de Top 10 met je:

1. @theoceeancleanup
2. @efteling
3. @bol_com
4. @annefrankhouse_official
5. @shell
6. @giethoorn_village
7. @redbullned
8. @vangoghmuseum
9. @walibihollandofficial
10. @schorembarbier
 

Hele Top 100 bekijken? Die vind je hier.

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch