Content creator Korthom start Swipe Publishing
Thomas Brok, content creator onder de naam @korthom en oprichter van jongerenplatform Teenmag, neemt onder meer de merken ParraTV & SoWhat! van het failliete Just Another Network (JAMC) over.
JAMC was ook eigenaar van het merk Rumag, wat is verkocht aan drie partijen. Brok start als uitgever onder de naam Swipe Publishing.
Swipe Publishing
Naast Teenmag, ParraTV en SoWhat! omvat het netwerk van Swipe Publishing de podcast ‘Brokko’ en een scala aan Snapchat shows, waaronder: LIJP!, de sport titel Kampioen en The Culture.
“Nu Teenmag, ParraTV, SoWhat! en Brokko de podcast onder één uitgever zijn georganiseerd, vormen we een publishing netwerk dat jongeren representeert en bereikt” zegt Thomas Brok. “We bevinden ons in de feed van alle relevante social media platformen en hebben daarom unieke inzichten in het gedrag van onze doelgroep. Hierdoor kunnen we als geen ander de vertaalslag maken tussen merken en de Gen-Z / Gen-A doelgroep.”
Teenmag richt zich vooral op beauty, body en popcultuur, terwijl ParraTV focust op alles met betrekking tot de urban scene en Nederlandse Hip-Hop.
Thomas Brok
Thomas Brok (30 jaar oud) startte zijn eerste YouTube kanalen in 2013. Tijdens zijn studiejaren (Ma New Media & Digital Culture - UvA) richtte hij onder andere de jongensgroep Spaze op, waarmee ze de eerste online talentenjacht van Nederland maakten. Later volgde ook Teenmag. Thomas, online beter bekend als @korthom, heeft op TikTok, Instagram en YouTube respectievelijk zo’n 596k, 122k en 265k volgers.
Beeld: Thomas Brok door Raffi Schrijver