Discovery haalt hoogste marktaandeel in februari
05-03-2008 (10:32) - Media
Discovery Channel breekt ook in 2008 weer recordkijkcijfers. Waren oktober en november in het afgelopen jaar topmaanden, in februari 2008 behaalde de zender in de doelgroep 'Man 20-49' het hoogste marktaandeel in een maand ooit: 3,9%.In de doelgroepen 'Man 25-39' en 'Man 20-34' was het marktaandeel, met respectievelijk kijkcijfers van 4,3% en 5,1%, nog een stuk hoger. Ook voor de doelgroep 'Man 20-34' was dit een absoluut hoogterecord in de geschiedenis van Discovery Channel in Nederland. Niet alleen de primaire doelgroep scoorde heel goed deze maand, in de bredere doelgroep (zowel mannen als vrouwen) '20-49' werd een marktaandeel van 2,8% gerealiseerd, wat het recente record van oktober 2007 evenaart.
Februari scoorde in de primaire doelgroep 'Man 25-39' opmerkelijk hoog, met een marktaandeel boven 7% op twee achtereenvolgende dagen: 20 en 21 februari. Dit is nog nooit eerder voorgekomen. In de doelgroep 'Man 20-34' werd zelfs op vier dagen een marktaandeel boven 7% behaald! Met deze prestaties verstevigt Discovery Channel zijn onbetwiste positie als 10e zender van Nederland.