DPG Media introduceert eigen PMP Portal voor programmatic advertising

DPG Media introduceert eigen PMP Portal voor programmatic advertising

05-06-2025 (09:48) - Media

DPG Media lanceert als eerste en enige Nederlandse uitgever een PMP Portal voor programmatic advertising. Hiermee kunnen adverteerders en mediabureaus zelfstandig en binnen enkele seconden deals binnen de Private Marketplace (PMP) aanmaken en beheren.

Met deze primeur speelt DPG Media in op de groeiende behoefte aan meer controle, snelheid en transparantie bij digitale campagnes. De lancering van de portal markeert een nieuwe fase bij de Trusted Web-strategie, waarin transparantie en brand safety centraal staan.

Deals aanmaken en beheren

Waar adverteerders voorheen via e-mail of telefonisch contact een PMP-deal moesten aanvragen, is dit met de nieuwe PMP Portal nu snel zelf te regelen. Een aanvraag duurt nog maar enkele seconden, waardoor campagnes aanzienlijk sneller live kunnen. Daarnaast biedt de portal een actueel overzicht van de actieve en beschikbare deals en vereenvoudigt het campagnebeheer. Tegelijkertijd blijft de persoonlijke service behouden.

Veilig alternatief

Kevin Vriend, Teamlead Programmatic & Platform Succes bij DPG Media: "De Open Marketplace past niet langer bij onze visie, onder andere vanwege het gebrek aan transparantie en het op grote schaal delen van gebruikersdata. En voor adverteerders blijft het altijd een risico of ze wel in een brand safe omgeving adverteren. De Private Marketplace biedt altijd een betrouwbare context en kwaliteit. Dankzij de PMP Portal is deze inkooproute nu veel efficiënter in te zetten en binnen het veilige ecosysteem van DPG Media."

Als onderdeel van de Trusted Web-strategie investeert het mediabedrijf volop in kwalitatieve inkoopmogelijkheden. Adverteerders kunnen via elk gewenst kanaal inkopen: van direct buy met advies van accountmanagers tot self-serve via Ad Manager van DPG Media of een eigen Demand Side Platform (DSP).

Uitfasering Open Marketplace

DPG Media zet al langere tijd stappen om de Open Marketplace uit te faseren. Zo is de advertentieverkoop binnen haar nieuws- en magazine-apps via deze route inmiddels stopgezet. 

De PMP Portal is per direct beschikbaar voor alle adverteerders en mediabureaus van DPG Media.


Bureaus

Marketing

Economisch