Endemol en CMG lanceren Sound
30-10-2008 (10:12) - Media
Deze week ging de eerste officiële internetsoap van Nederland online. Deze nieuwe serie voor jongeren, Sound, is het resultaat van een samenwerking tussen Endemol Nederland en het Centrum Media & Gezondheid (CMG).‘Sound is een volwaardige soap in zakformaat’, zegt Peter Römer, creative director drama van Endemol. ‘Alles zit erin: liefde, humor, muziek, vriendschap. De serie is helemaal afgestemd op de jonge internetgebruiker die amusement zoekt. We zijn erg trots op het resultaat: Sound is een serie waarmee we verschil maken, mede door de samenwerking met het CMG.’
Crossmediale campagne
De internetsoap maakt deel uit van de crossmediale campagne Go Out>Plug In. ‘Muziek en jongeren horen bij elkaar. Vaak wordt daarbij de grens opgezocht van wat het oor kan verdragen. Begrijpelijk, want je wilt graag een totaalbeleving waar je volledig in kunt opgaan. Maar helemaal zonder risico’s is dat niet’, zegt Dr. Martine Bouman, directeur van het Centrum Media & Gezondheid uit Gouda. ‘Het onderwerp leeft onder jongeren. Er komt een trend op gang om daar zelf wat aan te doen en die trend zie je terug in SOUND.’
2,5 minuut
Sound is een minisoap over liefde, ambities en decibellen en bestaat uit tien afleveringen van ongeveer 2,5 minuut. Het verhaal gaat over de populaire DJ Joy (Miljuschka Witzenhauzen) en de eigenzinnige muziekfreak Maarten (Sjoerd Dragtsma). Zij wil een beat van hem gebruiken voor haar nieuwe cd. Hij wordt verliefd op haar, maar is te trots om dat toe te geven. Door aanmoedigingen van Maartens beste vriend Jeffrey (Everon Jackson Hooi), die met het grootste gemak de mooie Claudia (Peggy Vrijens) verovert, durft Maarten aan Joy te vertellen wat hij voor haar voelt. Door een misverstand drijft Maarten haar echter in de armen van haar ex-vriend (Michiel de Jong).
ScriptStudio
Marc Linssen, creatief hoofd van de ScriptStudio, waar de bekendste Nederlandse soaps worden geschreven, ging graag de uitdaging aan om de websoap te ontwikkelen: ‘We vertellen een compleet en entertainend verhaal in tien afleveringen, waarmee tegelijkertijd de inhoud van de achterliggende campagne op een lichte manier wordt overgebracht. Het Centrum Media & Gezondheid is een partij met veel expertise op dit gebied. Door te werken met ervaren sterren uit Onderweg naar Morgen, Goede Tijden Slechte Tijden en andere grote series, is er op alle manieren een heel interessante en succesvolle kruisbestuiving ontstaan.’
Sound is vanaf is tot en met januari 2009 te zien op www.sound-soap.nl.
Een interview met hoofdrolspeelster Miljuschka Witzenhauzen is hier te lezen:
- Hoe is het met... Miljuschka Witzenhauzen?