Entertainment Business Live Edition van start
14-04-2008 (10:41) - Media
De eerste editie van de nieuwe vakuitgave Entertainment Business Live Edition (EB Live Edition) is vrijdag 11 april in een oplage van 3.500 exemplaren verschenen. EB Live Edition, een satelliettitel van het gerenommeerde Entertainment Business, focust op de markt van live-entertainment. De uitgave zal in beginsel tweemaandelijks verschijnen en krijgt op termijn uitbreiding met een interactieve website en een wekelijkse e-mailnieuwsbrief.Als uitgever van Entertainment Business (voorheen Muziek en Beeld), heeft iMediate besloten de ontwikkelingen op het gebied van live-entertainment te volgen met een eigen vakuitgave. De dynamiek in de exploitatie van entertainment (muziek, film en games), die vooral door de downloadontwikkelingen in veel gevallen onder druk komt te staan, resulteert in een toegenomen focus op live-entertainment.
Met name in de muziekbranche zijn de sterke toename en daarmee ook de verdeling van de inkomsten uit live-exploitatie van bands en artiesten belangrijk thema’s . Maar ook de snel ontwikkelde musicalmarkt in Nederland en het groeiende aantal events rond films en games zullen aandacht krijgen in EB Live Edition. Daarbij komt de hele waardeketen in beeld: van creatie en productie naar sales (o.a. ticketing), marketing en locaties.
EB Live Edition wil met een multimediale aanpak alle professionals in de Benelux bereiken, die dagelijks bezig zijn met de ontwikkeling en exploitatie van live-entertainmentcontent voor consumenten. De uitgave biedt daarbij alle betrokkenen, toeleveranciers en ‘stakeholders’ zowel ‘need to know’- als ‘nice to know’-informatie. Entertainment Business Live Edition richt zich op de ‘decision makers’ in de industrie van livecontent binnen de muziek-, theater-, musical-, film- en gamemarkt en op de beslissers binnen alle toeleverende marktsegmenten.
De eerste uitgave bevat o.a. een uitgebreid interview met Bart van Schriek, ceo Stage Ticketing International, als belangrijk onderdeel van het redactionele thema ‘Ticketing’. De tweede uitgave verschijnt de tweede week van juni.