FD kleurt roze
04-09-2007 (10:22) - Media
Het Financieele Dagblad verschijnt vanaf 4 september met een nieuwe inhoudelijke formule en in een nieuwe vorm. Redactioneel biedt het nieuwe FD meer nieuws en achtergronden, gepresenteerd in een aantal nieuwe pagina’s en rubrieken. Het Financieele Dagblad krijgt ook een nieuw logo. De letters 'fd’ in het nieuwe logo geven de kern van de vernieuwing weer, fris en modern. De ‘florijne’ f die het FD al 211 jaar siert, komt in gemoderniseerde vorm in het logo terug. De krant wordt smaller en wordt full colour gedrukt op zalmroze papier.Het nieuwe FD is beter afgestemd op de behoeften van de belangrijkste doelgroep: ondernemende mensen. Het presenteert nieuws, achtergronden, trends en topics in een internationale context, op een nog toegankelijkere en overzichtelijkere wijze. Met de nieuwe kleur, die in het verlengde ligt van de kleur van andere financieel-economische kranten in Europa, benadrukt het FD zijn positie als dé businesskrant van Nederland. Het smallere formaat maakt de krant handzamer. Voor de nieuwe vormgeving is een beroep gedaan op topontwerper Mark Porter, head of design van de Britse The Guardian.