HOI: forse oplagekrimp Telegraaf

07-01-2014 (09:15) - Media

Vanochtend zijn de HOI-oplagecijfers over het derde kwartaal van 2013 bekend gemaakt. De betaalde oplage van het AD daalde in print van 382.059 stuks in 2012 naar 365.912 in 2013. De Telegraaf zag het getal fors krimpen. Van 540.156 naar 488.902.
 
Het Financieele Dagblad (FD) zag de betaalde oplage stijgen van 47.703 naar 48.353. De NRC-titels gingen allebei omlaag. NRC Handelsblad van 180.932 naar 170.599 en Nrc.next van 68.645 naar 54.471. 
 
De oplagecijfers van Trouw (van 90.883 naar 90.338) en De Volkskrant (een lichte stijging: van 226.712 naar 226.982) bleven in het derde kwartaal nagenoeg gelijk. Het Parool duikelde van 57.205 naar 54.828. Overigens zagen bijna alle regionale dagbladen hun betaalde oplage dalen.
 

 


HOI

Reacties

It always fascinates me to see newspapers trying to defend the decline of paper, still quoting paid print runs. Other news publications simply quote their readership, whether on or offline. I gave up on paper years ago because I could never find the time to justify the hefty subscription fee for news I couldn't use.
Jonathan Marks @ 07-01-2014 13:19 uur

Bureaus

Marketing

Economisch