Jeugd wil humor en muziek

28-01-2008 (11:09) - Media

Van alle genres die digitale tv biedt, blijken jongeren vooral geïnteresseerd in humor en muziek. Ook de nieuwe functionaliteiten die digitale tv bezit, pikken jongeren eerder op. Dit blijkt uit onderzoek dat in  opdracht van MTV Networks uitgevoerd werd door Ruigrok Netpanel. Het onderzoek werd uitgevoerd onder bijna 1500 jongeren tussen 13 en 34 jaar. Tweevijfde (39 procent) van de jongeren heeft thuis inmiddels de beschikking over digitale tv. Van de jongeren die op dit moment nog geen digitale tv hebben, wil een derde (34 procent) dit in de nabije toekomst waarschijnlijk aanschaffen. Een op de tien (9 procent) is dit zeker van plan. De belangrijkste redenen om dit aan te schaffen, zijn het bredere aanbod (zenders), de uitgebreidere mogelijkheden en de uitstraling ‘digitale tv is de toekomst’. Jongeren (13-19 jaar) die van plan zijn in de  toekomst digitale tv aan te schaffen, zijn vooral geïnteresseerd in de genres Humor (78 procent) en Muziek (74 procent). Interesse voor deze genres is zelfs nog groter onder de bezitters van digitale tv. 96 procent van de 13- tot 19-jarigen die al beschikken over digitale tv willen graag humor op daarop zien. 84 procent van hen is geïnteresseerd in muziek. Dat de analoge kanalen van MTV Networks (MTV, TMF en Comedy Central) goed worden bekeken is bekend, maar ook de digitale kanalen zijn met een opmars bezig. Zo kijkt een derde van alle jongeren naar TMF NL en ongeveer een kwart naar MTV Brand New en TMF Party.

Bureaus

Marketing

Economisch