Journalist hekelt arrogante CEO

21-05-2014 (08:04) - Media

Arrogant gedrag van de CEO wordt door driekwart van de Europese journalisten als een ‘no go’ voor een interview gezien. Spaanse journalisten spannen de kroon: maar liefst 94% van hen geeft aan een interview te annuleren wanneer een CEO zich arrogant gedraagt. 
 
Nederlandse journalisten (78%) zijn veel meer dan onze overburen uit de UK (11%) en Ierland (14%) bereid om herziening van quotes of artikelen toe te staan. Bij het interviewen van de CEO van een bedrijf maakt de Europese journalist slechts mondjesmaat gebruik van social media als onderzoeksbron, slechts 16% doet dat. Hiermee staan social media pas op plaats 10 van de meest geraadpleegde onderzoeksbronnen. 
 

Bovenstaande zijn enkele uitkomsten van een onderzoek dat is gedaan door Evident PR, samen met pr-bureaus van het PRGN (Public Relations Global Network) onder 165 journalisten in 14 Europese landen. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch