KLM en Hästens voor gay-reclameprijs
18-04-2008 (10:52) - Media
Op 6 mei reikt acteur Peer Mascini de Bronzen, Zilveren en Gouden G uit, de prijzen voor de beste reclame-uitingen in de Gay Krant. De lezers van het magazine en bezoekers van www.gk.nl hebben de beste advertenties zelf mogen aanwijzen. De reclameprijzen worden uitgereikt in het Paleis van de Weemoed in Amsterdam.De laatste jaren heeft specifieke gay-marketing een alsmaar grotere vlucht genomen. Ook in Nederland worden steeds meer campagnes bedacht die zich op deze trendsettende en koopkrachtige doelgroep richten. Om die reden heeft Gay Krant Magazine het initiatief genomen advertentie-uitingen die er positief uitspringen te nomineren voor de jaarlijkse Gouden G Award. De 110.000 lezers van het magazine en de 20.000 dagelijkse unieke bezoekers van www.gk.nl zijn in de gelegenheid gesteld om uit vijftien genomineerden de beste drie te kiezen. De winnaars worden op dinsdag 6 mei geëerd met de Bronzen, Zilveren en Gouden G, een ontwerp van de Vlaamse kunstenaar Klavema.
De prijzen worden uitgereikt door acteur Peer Mascini, die zelf ook al het nodige goud in ontvangst heeft mogen nemen. Hij kreeg een Gouden Kalf voor zijn rol in de film Blind Date en werd geëerd met een Gouden Loeki voor zijn bekende Melkunie-reclamespot. Speciaal voor de bijzondere uitreiking van de Gouden G zal Mascini uit de kast komen!
Trendwatcher Adjiedj Bakas zal tijdens de feestelijke prijsuitreiking de laatste ontwikkelingen op het gebied van gay-marketing belichten.
Genomineerden
De genomineerden voor de Gouden G 2008 zijn: Amstel 54, Commissie Gelijke Behandeling, FBTO, Fitness First, Gay-Arnhem/HoplaGay, Hästens, Hilton Antwerpen, KLM, KVIK Keukens, Laurent, Mojo Concerts, OHRA, Sanidrõme, Schorer (serie BodyGuard) en Ubbink.
De bekendmaking en overhandiging van de Bronzen, Zilveren en Gouden G Award vindt plaats op dinsdag 6 mei om 15.30 uur in het Paleis van de Weemoed, Oude Zijds Voorburgwal 15-17, Amsterdam.