LINDA. Tijdschrift van het Jaar
13-12-2013 (12:37) - Media
LINDA. (Mood for Magazines) is gisteravond uitgeroepen tot Mercur Tijdschrift van het Jaar 2013. De glossy nam het op tegen Happinez (Weekbladpers Media), National Geographic (G+J Uitgevers), Vogue (G+J Uitgevers) en Vriendin (Audax Publishing). De Mercurs zijn uitgereikt in het hoofdstedelijke Scheepvaartmuseum.
Robert van den Ham van AutoWeek mocht de Mercur voor Hoofdredacteur van het Jaar in ontvangst nemen. Voor deze Mercur waren ook Astrid van der Hulst en Irene Smit van Flow (Sanoma Media), Lisette Sier van 100%NL Magazine van de gelijknamige uitgeverij, Arendo Joustra van Elsevier (Reed Business Media) en Marije de Jong van Happinez (Weekbladpers Media) genomineerd.
Joustra hoefde niet lang te treuren, hij ontving de oeuvreprijs, de Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften. De Nederlandse editie van Women’s Health ontving de Mercur voor Lancering van het Jaar en de De Unlock History App: het wonder van de Gouden Eeuw van het Historisch Nieuwsblad kreeg de Mercur voor Innovatie van het Jaar.
De campagne waarmee Margriet haar 75-jarig bestaan vierde leverde de Mercur voor Marketingactie van het Jaar op. De vormgeving van Esquire was goed voor een Mercur voor de Artdirection van het Jaar. De Mercur voor Tijdschriftreportage van het Jaar ging naar Vrij Nederland met ‘Een gruwelijke healing’ uit de serie Sterke Verhalen. De Read Shop in Doorn ging met de Mercur in de categorie Tijdschriftenretailer van het Jaar naar huis.