MTV-hits op MSN

06-02-2008 (09:34) - Media

Nieuw op MSN Video: de grootste MTV-hits. Microsofts Online Service Group en MTV Networks International (MTVNI) kondigen vandaag een samenwerking in negen Europese landen aan, waarmee de populairste MTV-shows nu op het gratis video-on-demandkanaal van Microsoft te zien zijn. Perfect gepimpte auto’s in ‘Pimp My Ride’, Ashton Kutcher die de sterren te grazen neemt in ‘Punk’d’, nederige stulpjes van beroemdheden in ‘Cribs’, Stan en Kenny in ‘South Park’: het komt allemaal binnen het bereik van de MSN Video-kijker. Voor MTV Networks International is de overeenkomst de volgende grote stap in zijn wereldwijde contentstrategie. In december kondigden Viacom - het moederbedrijf van MTV - en Microsoft een brede strategische alliantie aan. De grote divisies van beide bedrijven gaan de komende jaren samenwerken op het gebied van reclame, contentdistributie, evenementpromotie en games. Twee weken geleden ging MTV Networks online-samenwerkingsverbanden aan met een reeks websites om zo zijn enorme videobibliotheek - bestaande uit korte en lange video’s van MTV’s populaire muziek-, kinder-, familie-, comedy- en popcultuurmerken - digitaal beschikbaar te stellen.

Bureaus

Marketing

Economisch