MTV lanceert drie digitale kanalen
10-01-2008 (09:22) - Media
MTV Networks heeft bij de kabelexploitanten Casema en Multikabel drie nieuwe digitale kanalen gelanceerd. Het gaat om de zenders TMF PURE, Nick Toons en Nick Hits. Casema en Multikabel, die nu samen met @Home deel uitmaken van Zesko, zullen deze drie digitale kanalen van MTV Networks aan het digitale aanbod toevoegen, waarmee er voor alle abonnees één gezamenlijk kabelaanbod wordt gevormd. Dat betekent dat deze kanalen nu in Nederland een potentieel bereik van 3.7 miljoen kijkers erbij hebben gekregen.TMF PURE is het nieuwe urbanplatform van MTV Networks. TMF PURE richt zich op de beste video’s binnen de Hiphop, R&B, Dancehall en aanverwante genres. Met haar multiculturele programmering mikt de zender op een doelgroep van 13- t/m 24-jarigen. Nick Toons is het nieuwe 24-uurs digitale kanaal waar jong en oud terecht kan voor de beste cartoons. Overdag zijn er Nederlands gesproken cartoons te zien, en ’s avonds originele ondertitelde cartoonseries. Nick Hits is een muziekzender voor de jongere kijker. Alle hits die bij kinderen bekend zijn, kunnen hier vrolijk worden meegezongen. Op Nick Hits zijn 24 uur per dag 7 dagen per week videoclips voor kids te zien. De doelgroep van de zender bestaat uit jongens en meisjes tussen de 5 en 15 jaar.