Newrulez lanceert 'BE18.nl'
06-12-2007 (10:43) - Media
Newrulez lanceert BE18.nl, een product en informatie platform rondom de 18e verjaardag. In een product arena presenteren adverteerders hun beste deals, voorzien van streaming video’s geproduceerd door jong media talent. De jongeren zijn in charge en mogen, middels ratings en comments, zelf bepalen welke deals goed genoeg zijn om in de product arena te blijven.Jongeren mogen altijd een kijkje nemen in de BE18 product arena. Pas vanaf het moment dat jongeren 18 jaar worden gaat de ‘winkel’ open. Dan mogen de jongeren gebruik maken van de bijzondere deals die worden aangeboden. Het gaat om “must have” producten en informatie specifiek afgestemd op de jongeren van 18 jaar oud. De producten zijn nergens anders (in deze vorm en deal) te verkrijgen dan via BE18.nl. Naast de producten die specifiek afgestemd zijn op 18-jarigen biedt BE18 in samenwerking met GOGO een exclusieve Summer Holiday naar Kreta aan. Alle belevenissen worden daar door 2 Extrafris reporters vastgelegd en zijn in de zomer van 2008 online te volgen. 18 jaar zijn is voor jongeren een belangrijk moment. Een rijbewijs halen, naar de disco, stemmen, OV-jaarkaart en op kamers gaan. Een kleine greep uit de nieuw te verwerven vrijheden waar jong volwassenen naar uitzien (onderzoek newrulez, november 2006). BE18 biedt adverteerders de mogelijkheid om jongeren juist in de belangrijke periode rond het 18e levensjaar gericht te bereiken en een relatie met ze op te bouwen. BE18 geeft adverteerders inzicht in de doelgroep zodat het aanbod nog relevanter en interessanter kan worden gemaakt. Dat gebeurt via onderzoek, web statistieken en door online ratings en comments van jongeren.
BE18 is een initiatief van newrulez – ‘the youth interaction company’. Newrulez beschikt over een database, met zo’n 25% van de Nederlandse jongeren die 18 worden. Jaarlijks zijn dat er zo’n 200.000 (Bron: CBS). Een aantal maanden geleden lanceerde newrulez hetzelfde concept, maar dan voor zestienjarigen: BE16.nl.