Nickelodeon kindertelevisie-kampioen

04-06-2014 (08:06) - Media

De kinderzender Zapp van de NPO was in de eerste vijf maanden van 2014 het populairste kanaal onder kinderen van 3 tot 12 jaar, echter won Nickelodeon de kijkcijferjacht overall.
 
Uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat Zapp een marktaandeel van 19,4% haalde over de maanden januari t/m mei 2014. De cijfers van die doelgroep 3 tot 12 mogen echter niet zo gecommuniceerd worden, omdat de steekproefgrootte van de doelgroep 3 tot 6-jarigen te klein is ‘en daardoor onbetrouwbaar’, zo laat Nickelodeon weten.
 
In de doelgroep 6 tot 12-jarigen, waarvan de steekproefgrootte wel groot genoeg is, is Nickelodeon de grootste. In die doelgroep had Nickelodeon in hetzelfde tijdvak 21,1 procent marktaandeel in mei, terwijl Zapp blijft steken op 17,6 procent.
 
Nickelodeon bereikte in mei 86 procent van alle kinderen in mei, wat neerkomt op 1,2 miljoen kinderen.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch