Nieuw: Golf Estate magazine

25-04-2008 (10:13) - Media

Vanaf begin mei in de tijdschriftenwinkel én in een aparte Engelstalige editie, verspreid in vijftien landen: Golf Estate magazine.

Golf Estate magazine richt zich op de selecte groep consumenten die zich oriënteert op de aanschaf van een luxe huis op een golfresort én op liefhebbers van een luxe golfvakantie. Volgens de makers van Golf Estate is wonen rond een golfcourse méér dan tegen een balletje slaan. Recent Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat van de mensen die op een golfresort wonen, slechts 40% daadwerkelijk golft. Voor deze groep zijn zaken als rust, veiligheid en de interactie met gelijkgestemden, minstens zo belangrijk als het spelen van 18 holes. Bovendien: de aanschaf van onroerend goed op een golfresort is over het algemeen een solide en letterlijk aangename investering.

Buitenland
Golf Estate is op dit moment het enige print-platform voor resorts en makelaars dat zich specifiek op deze groep consumenten richt. Ook wereldwijd. Vandaar dat een volledig Engelstalige versie is gemaakt, die in samenwerking met Betapress gelijktijdig in het buitenland wordt gedistribueerd. Overigens dit eerste nummer nog in bescheiden aantallen, maar uitgever Albert Busch verwacht dat juist internationaal de komende jaren expansiemogelijkheden liggen.

Golf Estate, onder aanvoering van hoofdredacteur Friso Leunge en art director Jan van Halm, heeft een strak redactioneel format. Wél aandacht voor luxe reizen naar golfbestemmingen in binnen- en buitenland de beste golfresorts, interieur, financiën en interessante mensen; Géén verhalen over balletjes, swinganalyses of andere golfsport-gerelateerde onderwerpen. Leunge: ‘Voor de lezers van Golf Estate is golf niet zozeer sport maar vooral een way of life.’

Website
Golf Estate wordt verspreid in een totale oplage van 30.000 exemplaren, deels in de tijdschriftenwinkels, deels in controlled circulation naar onder andere houders van een private pensioen-bv en private banking klanten. De Engelstalige exemplaren worden via buitenlandse kiosken verspreid. De tweetalige website www.golfestate.nl gaat simultaan met de verspreiding van het magazine online en moet volgens Busch de komende jaren uitgroeien tot een belangrijke portal op gebied van de aanschaf van onroerend goed op een golfresort en luxe golfreizen.

Bureaus

Marketing

Economisch