Olympische schaatsers hit op social media

11-02-2014 (08:16) - Media

Honderdduizenden schaatsfans volgen de Olympische Winterspelen 2014 via Social Media. De eerste 3 dagen hebben spectaculaire cijfers opgeleverd van het aantal volgers van de Nederlandse schaatsploeg in Sotchi en het aantal kijkers naar exclusieve foto's.
 
Voor het eerst is er sprake van zeer grote acceptatie van Social Media door de Olympische wintersporters. In Vancouver (2010) zaten er maar enkele sporters op Twitter, nu zit er nog maar 1 Nederlandse Olympiër niet op Twitter. Sven Kramer en Ireen Wüst deelden de afgelopen dagen hun overwinning ook uitgebreid op Social Media en dat had de volgende spectaculaire cijfers tot gevolg.
 
Svens selfie tijdens de huldiging in het Holland Heineken Huis werd meer dan 1.500 keer geretweet en kreeg bijna 250.000 likes (een bereik van 3,5 miljoen mensen). Ireen's foto samen met ‘roomie’ Koen Verweij kreeg meer dan 700 RTs en 50.000 likes (1.5 miljoen mensen bereikt op Facebook).
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch