Overstappers internet in de problemen
02-04-2008 (10:51) - Media
Een derde van de mensen die overstappen naar een andere aanbieder van internet en telefonie ervaart problemen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die eist dat klanten een financiële compensatie krijgen bij overstapproblemen. 36 procent van de geënquêteerden die daadwerkelijk zijn overgestapt, zegt problemen te hebben ervaren. Zo had 31 procent langer dan een dag geen internet en telefonie; 17 procent van de overstappers langer dan een week. Ook ontving een kwart van de mensen nog steeds rekeningen van de oude aanbieder.De Consumentenbond eist van de aanbieders van internet en telefonie dat zij klanten met overstapproblemen automatisch een financiële compensatie geven. Bijvoorbeeld een bedrag voor iedere dag dat de internet- en telefonieverbinding het niet doet. De ‘overstapservice’ die de internetproviders van plan zijn, waarbij de nieuwe aanbieder de overstap regelt, is een goede zet maar gaat in de ogen van de bond niet ver genoeg. Financiële compensatie zet druk op de ketel bij de aanbieders om het overstapproces effectief te verbeteren.