Pink Ribbon Magazine passioneert

26-09-2007 (10:08) - Media

De charity glossy Pink Ribbon Magazine editie 2007 is gelanceerd. 'Passie & Power - Jij maakt het verschil' is het thema dat dit jaar in het tijdschrift via verschillende invalshoeken aan bod komt. Vanaf morgen tot en met eind november zal het Pink Ribbon Magazine voor €4,95 te koop zijn in meer dan 7.200 winkels. De losse verkoop- en advertentie-inkomsten komen 100 procent ten goede aan Stichting Pink Ribbon, de organisatie die aandacht vraagt voor borstkanker en zich inzet voor onder andere preventie. Doelstelling voor editie 2007 is om de 671.000 euro opbrengst van vorig jaar te overtreffen.

De initiatiefnemers Sanoma Uitgevers en Stichting Pink Ribbon willen met het Pink Ribbon Magazine meer bewustwording creëren. Voorlichting is daarbij essentieel om bijvoorbeeld vroege diagnose van borstkanker te bevorderen en zo de overlevingskansen van patiënten te verbeteren. Statistisch zijn de cijfers hard. Een  op de negen vrouwen krijgt borstkanker. 1 op de 200 is een man. Het goede nieuws is dat overleving na 5 jaar op 85 procent ligt. Dat moet zo blijven en liefst verbeteren. Hier is zowel geld als die bewustwording voor nodig. Let de komende weken dus extra op het roze lintje in het tijdschriftenschap.

Bureaus

Marketing

Economisch