‘PowNed desnoods commercieel’

20-06-2011 (08:11) - Media

PowNed-voorzitter Dominique Weesie ziet het niet zitten om te fuseren met een andere publieke omroep. Liever biedt hij zijn programma’s dan aan bij de commerciële omroepen. Dat zei Weesie in RTL Nieuws. PowNed maakt onder meer het PowNews. ‘Wij hechten niet aan het publieke bestel. We hebben nu gewoon nog vier jaar de tijd om op kosten van de belastingbetaler het PowNews nog veel beter te maken en dan stappen we vervolgens over naar de commerciëlen.’

In 2014 moet Weesie 90.000 extra leden hebben om door te gaan, maar hij vindt het ‘lachwekkend’ om leden te werven, als zijn omroep vervolgens moet fuseren. ‘Een fusie is niet aan de orde, ook als dat het einde van PowNed betekent als publieke omroep.’
 


Mediacourant.nl/RTL Nieuws

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch