Reclamecode Social Media een feit

11-12-2013 (08:13) - Media

De Reclamecode Social Media (RSM) is aangenomen door het bestuur van de Stichting Reclame Code. De bijzondere reclamecode social media wordt met ingang van 1 januari 2014 opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. De Code geeft het bedrijfsleven handvatten bij het ontwikkelen van reclamecampagnes met gebruik van Social media als Facebook en Twitter. 
 
‘Het is voor consumenten soms volstrekt onduidelijk dat bedrijven betalen voor berichten op social media. De Code verbiedt deze praktijk niet, maar verplicht je wel hier eerlijk over te communiceren, bijvoorbeeld door #spon aan je bericht toe te voegen’, aldus Prisca Ancion, directeur Stichting Reclame Code. De regels gelden voor het hele adverterend bedrijfsleven.
 
De afgelopen maanden was er een levendige discussie over de noodzaak tot een Code Social Media. Dat reclame herkenbaar moet zijn staat immers al in artikel 11 van de Nederlandse Reclame Code. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch