ReclameWeek zelfstandig verder

24-01-2008 (11:53) - Media

Springer Uitgeverij verkoopt ReclameWeek aan Nicolette Hulsebos, de oorspronkelijke en huidige uitgever van de publicatie. Springer Uitgeverij had ReclameWeek en zusteruitgaven medio 2005 overgenomen. Hulsebos brengt de activiteiten van ReclameWeek, im en eye onder in Paint it Blue Business to Business Magazines. Zij zal ook met haar publieksmagazine George verder gaan binnen de zusterorganisatie Paint it Blue Consumer Magazines. Alle werknemers van ReclameWeek, im en eye gaan in de overname mee. Business to business en consumer activiteiten zullen gezamenlijk verder gaan op één locatie aan de Stadhouderskade in Amsterdam.

Inmiddels is de printuitgave ReclameWeek opgegaan in het maandblad im identity matters (im) en getransformeerd tot het maandblad identity matters (im) 'powered by rw'. De redactie is hard aan het werk en het eerste nummer ziet medio februari het licht. In dat nummer komen interviews met Barbara van Beukering, de creatieve directie van FHV BBDO en De Designpolitie te staan. Daarnaast achtergrondartikelen over Google, (teveel aan?) prijzen in de reclamewereld, Fins packaging design en Paul Pope. Erik Kessels schrijft zijn maandelijkse boekbespreking en een aantal vertrouwde ReclameWeek-rubrieken komen ook in deze nieuwe formule naar voren, zoals bijvoorbeeld de commercial review. De beelden bij dit stuk illustreren de nieuwe formule, zoals gezegd 'work in progress'











Daarnaast voorziet ReclameWeek het marketingcommunicatie- en mediavak dagelijks via haar nieuwsbrief, homepage, vacaturesite en dbase van de bekende need & nice to know formule die RW eigen is.

Over de verkoop


Hulsebos: ‘ReclameWeek, im en eye waren toe aan een nieuwe fase. Die krijgt nu vorm. Ik ben ongelooflijk blij de bouwstenen daartoe de afgelopen twee jaar te hebben samengevoegd onder de vleugels van Springer Uitgeverij. Ik kijk met veel plezier terug op deze tijd en ben dankbaar voor wat het Springerconcern ons heeft gebracht. Maar voor het overige is het heel gewoon business as usual.’





Bureaus

Marketing

Economisch