Reclamezendtijd EK bijna uitverkocht

21-05-2008 (11:03) - Media

De reclameblokken rond de EK-duels van Oranje zijn bijna vol. Er is nog plaats voor slechts enkele spotjes, meldt directeur Arian Buurman van de STER. Hij noemt de interesse van adverteerders ‘bovennormaal’. Dat blijkt ook uit de prijzen die voor de zendtijd worden gevraagd. Die liggen iets hoger dan tijdens het WK van twee jaar geleden. ‘Destijds kostte een spotje van 30 seconden tussen de 60.000 en 80.000 euro. Tijdens dit EK moet een adverteerder voor een commercial van die lengte tussen de 70.000 en 90.000 euro neertellen. Maar een EK telt dan ook minder wedstrijden dan een WK.’

Een aantal bedrijven heeft specifieke campagnes bedacht die inhaken op het prestigieuze voetbaltoernooi. Ook zijn er relatief meer spotjes gericht op vrouwen dan tijdens reclameblokken rond de eredivisie of Champions League. ‘Dat komt omdat uit onderzoek blijkt dat bij zo'n eindtoernooi ook veel vrouwen kijken. Zo'n 47 procent van de kijkers is vrouw.’

ANP

Bureaus

Marketing

Economisch