Sanoma lanceert Crossing
11-04-2008 (11:40) - Media
Sanoma Uitgevers lanceert Crossing, een halfjaarlijks magazine dat is bedoeld voor alle relaties van deze uitgeverij. Dus voor adverteerders, mediabureaus, reclamebureaus, studenten; iedereen die geïnteresseerd is in het mediavak. Crossing wordt vandaag gelanceerd tijdens de Media Parade, de jaarlijkse week van Sanoma Uitgevers vol workshops en activiteiten rond het maken van media.Crossing is vooral een inspiratiemagazine. 'Een fraai vormgegeven tijdschrift om te laten zien wat er nu allemaal mogelijk is op mediagebied.' Revolutie in print - dat is het thema van het eerst nummer. 'Want met papier kan zoveel meer dan een paar jaar geleden. En dat zie je meteen al aan de cover: die is van schuurpapier…'
Nagenoeg alle pagina’s in Crossing Magazine werden onderworpen aan eye-tracking. Hoe bewegen de ogen zich over de pagina, waar blijven ze stilstaan, wat trekt het meest? De lezer kan het zelf constateren aan de hand van de rode lijnen en stippen op elke pagina.
Crossing nummer 1 bevat onder andere artikelen over het nieuwe adverteren, egoglossy’s, de kracht van het mediabureau, User Generated Content, de operatie BLINK bij Libelle en Margriet en Sofa, de bank voor creatieven. En verder veel rubrieken maar vooral ook heel veel inspirerend beeld. 'Een visueel bommetje', zegt Crossing-hoofdredacteur Rob van Vuure, creatief directeur van Sanoma Uitgevers.
Binnenkort zal er ook een Crossing nieuwsbrief worden gelanceerd met meer praktische adverteerdersinfo. Aanmelden voor de nieuwsbrief Crossing kan al op www.sanoma-adverteren.nl.
Lees ook het verslag van de Media Parade