SKO-data uitgesteld kijken naar 28 dagen
15-07-2015 (07:12) - Media
7.11 uur - SKO heeft een nieuw ijzer in het vuur: de stichting breidt per 17 juli de rapportage over het uitgesteld kijken via het televisiescherm uit naar 28 dagen na uitzending.
Deze innovatie in het kijkonderzoek geeft nog meer inzicht in het veranderend kijkgedrag. Sinds januari meet GfK voor SKO het uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na de oorspronkelijke uitzending. Met ingang van 17 juli levert SKO deze data dagelijks aan de markt.
De uitbreiding van de meetperiode voor uitgesteld kijken levert aanvullende, waardevolle informatie op over een langere periode waarin televisiecontent op een later moment via de tv wordt bekeken.
De standaard rapportage van SKO verandert niet en zal het zogenaamde KijkTotaal blijven. Dit betreft het kijken op de dag zelf en de daaropvolgende zes dagen. De data over uitgesteld kijken tot en met 28 dagen na uitzending zijn data waarmee vooral programmamakers en zenders kunnen inzien wat er gedurende die weken met hun content gebeurt.