Tabloid succesvol voor Wegener NieuwsMedia
07-02-2008 (12:01) - Media
Een jaar geleden maakten de regionale dagbladen van Wegener NieuwsMedia de overstap naar tabloid. Gelijktijdig met de formaatwijziging werd een nieuwe redactionele formule geïntroduceerd. Eén jaar na Nederlands grootste tabloidtransitie, concludeert Wegener NieuwsMedia dat zowel de lezers als adverteerders positief zijn over de vernieuwing van de dagbladen.Tevredenheid- en effectiviteitonderzoek van medio 2007 - uitgevoerd door Intomart GfK - toonde reeds een toegenomen tevredenheid van lezers en adverteerders De lezers waarderen hun vernieuwde krant hoger dan vóór tabloidformaat en adverteerders profiteren van stijging van het advertentiebereik tot circa 23 procent in onderzochte cases. Recentelijk onderzoek in opdracht van NRp Dagbladen wijst uit dat de leesfrequentie en -intensiteit hoog is in vergelijking met onder meer landelijke en gratis dagbladen. Bovendien krijgen advertenties in de zeven regionale dagbladen veel aandacht van lezers, hierbij is de effectiviteit van advertenties in termen van winkelbezoek (62 procent) en aankopen doen (57 procent) zelfs sterk te noemen.