Titels Kompas Publishing voortaan meegenomen in NMO

Titels Kompas Publishing voortaan meegenomen in NMO

06-03-2025 (14:47) - Media

Kompas Publishing treedt toe tot de Vereniging Internet Exploitanten (VINEX), de organisatie achter het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Hierdoor worden de merken van het mediabedrijf voortaan meegenomen in het bereiksonderzoek van NMO. 

Het NMO biedt een compleet beeld van het mediagebruik in Nederland, inclusief wat mensen lezen, beluisteren en bekijken via verschillende platforms en apparaten. Het onderzoek levert onafhankelijke bereikscijfers voor digitale uitgevers, wat adverteerders en mediabureaus helpt bij het onderbouwen van hun mediaplanning. Grote mediabedrijven zoals DPG, RTL en Mediahuis gingen Kompas Publishing al voor. Dankzij de deelname kan nu ook voor alle titels van Kompas Publishing een uniek bereik worden vastgesteld, wat zorgt voor heldere en betrouwbare data.

Dennis Kortekaas, Commercieel Directeur van Kompas Publishing, vertelt: 'Onze sterke merken zijn ideaal voor premium campagnes en branded content samenwerkingen. Diep inzicht over ons bezoek helpt bij het bouwen van proposities die matchen met de vraag van onze partners. Daarnaast vinden wij accountability van groot belang, NMO Online is dé manier om voor alle partijen de juiste cijfers onafhankelijk zichtbaar te maken.'

'We zijn trots op het toetreden van Kompas Publishing', aldus Joris van Lierop, Directeur VINEX. 'Deze organisatie heeft een krachtig en divers portfolio aan titels die op deze manier bijdragen aan een completer beeld van wat Nederland leest, luistert en kijkt. Het is mooi dat nieuwe ondernemende spelers in het digitale domein de waarde inzien van deelname aan NMO Online. Samen met de exploitanten, adverteerders en mediabureaus bouwen we zo aan een sterke en transparante digitale markt.'


Bureaus

Marketing

Economisch