Tv blijft #1 medium voor kinderen
07-11-2014 (07:45) - Media
Televisie is met 83 minuten kijktijd per dag veruit het populairste medium onder kinderen. Maar kids hebben ook steeds vaker de beschikking over eigen mediadevices.
Dit blijkt uit het onderzoek ‘My Media My Ads’ van Viacom International Media Networks (VIMN), eigenaar van Nickelodeon. Andere belangrijke uitkomsten zijn dat kinderen zich tv-reclame veel beter blijken te herinneren dan reclame via andere media en dat crossmediacampagnes een grotere impact hebben dan campagnes waarbij slechts één medium wordt ingezet.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 2.800 kinderen van 6 t/m 13 jaar en hun ouders in zes Europese landen, waaronder Nederland en biedt inzicht in het mediagebruik van kinderen en de reclame-effecten op deze doelgroep.
In de Nederlandse gezinnen met thuiswonende kinderen van 6 t/m 13 jaar zijn er gemiddeld 4,4 devices met scherm aanwezig. In bijna alle ondervraagde huishoudens zijn televisies en computers of laptops te vinden (97-99%), 9 van de 10 huishoudens bezit een smartphone en 78% bezit een tablet.