VNU behoudt Sprout en MT

04-12-2007 (10:19) - Media

VNU Media heeft besloten de titels Management Team en Sprout niet te verkopen. Eerder kondigde de uitgever aan de verkoop van beide succesvolle business titels te overwegen. De afgelopen maanden werd met meerdere partijen gesproken over een integrale overname van het portfolio. Uiteindelijk waren er geen partijen die aan alle voorwaarden van VNU Media wilden voldoen. Erik Hoekstra, CEO VNU Media, zegt in een toelichting dat de primaire overweging om een verkoop van het portfolio met de twee succesvolle merken te overwegen vooral een zaak was van organisatorische prioriteit: 'Onze verzwaarde focus op de recruitment markt en B-to-B online merken, trekt een wissel op onze organisatie. Het ontbrak ons simpelweg aan voldoende managementaandacht om de titels verder te laten groeien'.

De beslissing om niet te verkopen betekent dat VNU Media op korte termijn een uitgever zal benoemen en verder gaat investeren in het portfolio. 'De focus zal met name komen te liggen op het uitbouwen van ons sterke bereik in print met online producten en events. De goede winstgevendheid van het portfolio geeft ons alle ruimte om dit te doen', aldus Hoekstra. In een separaat bericht kondigt VNU Media vandaag tevens aan dat zij voor Sprout een strategisch partnership is aangegaan met De Goudse Verzekeringen. De overeenkomst gaat in op 1 januari 2008 en verstevigt de gewenste basis onder de voorgenomen nieuwe investeringen in het succesvolle merk. Vorige week werd ook bekend dat Sprout is genomineerd voor de LOF prijs 2008.

Bureaus

Marketing

Economisch