Wegener en Viacom partners Widespace

22-01-2014 (08:33) - Media

Widespace gaat een partnerschap aan met Wegener Media, News Media (GeenStijl, Dumpert), Zoover Media (Zoover.nl, Weeronline.nl) en Viacom (Comedy Central, MTV). Via deze publishers kunnen adverteerders nieuwe doelgroepen bereiken in een high-end omgeving.
 
Volgens de Online Ad Spend Study van Deloitte, uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie IAB, gaven Nederlandse adverteerders in de eerste helft van 2013 11 miljoen euro uit aan mobile display advertising. Dit is 6,6 procent van de totale uitgaven aan online adverteren en een duidelijke groei ten opzichte van 2012 (3,2%) en 2011 (2,6%). 
 

Adverteerders en publishers moeten hier dan ook op inspelen. Dat de impact van de mobiele revolutie goed voelbaar is, bevestigt Joris Bouman, channel manager bij News Media: ‘Op ons populaire videoportal Dumpert is het mobiele verkeer inmiddels groter dan op de PC, alleen bleef de commerciële exploitatie van dit kanaal nog achter. In Widespace hebben wij een partner gevonden die snapt dat een mobiel contactmoment waardevol is en veel mogelijkheden biedt op het gebied van beleving en interactie.’ 


Bureaus

Marketing

Economisch